Me

My photo
www.natashapage.com for me, art and photography.

Tuesday 23 November 2010

Random Swedish Blog post

som ni inte tvivla vet nu, jag är lära att tala en lite Svenska. Jag har lärande för två månad. Jag inte tror jag är särskilt bra - min grammatik är fruktansvärda- men många svenskan folk (okej, om fem folk... jag inte vet så många folk ifrån sverige) har berätte mig att  jag är ganska bra, överväger jag har inte en lärare; Jag har en ordbok. Och en par av mycket tålmodig vänner från sverige. Båda kallas Fredrik. Båda är musiker. (de är inte samma personen, förresten)

jag inte vet varför jag är skriva den här. Kanske eftersom jag kan?... slags...
(på engelska, en 'slag' är orden vi använder att kalla en obehaglig bondläpp slampa tjej.. lik jordan/katie price för exempl)

bara i fall ni är intresserade att vet vad jag har använder för att lära sig svenska på internet, de här är de två webbsidorna:

1. Byki - Mycket bra! Jag älskar det - det har många upprepningar darför det är lätt att lära orden snabbt. Men det är något begränsade att enkla fraser. (jag använder gratisversionen).
2. LinQ - det är okej.. det är bra att se hur meningar är gjörda, men är också lite jobbigt att använde. (igen, jag använder gratisversionen) den 'flashcards' är en bra ide, men irriterande att använder/

och

Google Translate. Jag försöker undvika använder det. Det är okej på se om någonting jag skrivat är korrekt, men det är inte mycket pålitlig om grammatik.

inte tvivla full av misstag, men idag min blog på svenska.

 

(ps. mycket tack att den fem svenskan folk som har läst min blog enligt till flaggan motverka! ni gör mig mycket glad!)

1 comment:

Miss Lucy said...

Oh det där är gulligt :D Jag tittade dina tutorialer för hår och sånt på youtube och så jag är här nu. Jag älskar hur du pratar, du har en jättegullig accent!
Förlåt min hemsk svenska - jag är inte svensk heller och har inte pratat eller skrivit svenska i många år!
Hälsningar,
fröken Lucy.